2015. november 28., szombat

Fashion Week 2015 Ősz

Tegnap este egy olyan eseményre mentünk el, amilyenen én korábban még nem vettem részt: divatbemutatón voltunk.  Voltak fenntartásaim, de végül úgy döntöttem, lássunk egy próbát. Mivel szombaton én is egész nap tanítottam, és ő is dolgozik ma, ezért egy kis lazítást, kikapcsolódást iktattunk be ezzel a péntek estébe, ha már a hétvége munkásan telik.
A háromnapos rendezvénynek a PRLMNT nevű szórakozóhely adott otthont, ahol mi a 3. napi eseményre érkezve a belépés után kicsit bóklászva, de megtaláltuk a jegyárusító pultot, ahol mi az Antropos.hu vendéglistájára felírtként megkaptuk a belépésre jogosító karszalagunkat, és máris - a kötelező ruhatárazás után - a kiemelt darabokat viselő próbababák körével találtuk magunkat szembe. Mit mondjak, picit elbizonytalanodtam kissé, h biztosan jó helyen vagyok-e, de a kezemben tartott rozé felbátorított :D Nem, igazán nem voltak túl sokan - igaz, hogy kicsit késve, az utolsó előtti percekben érkeztünk meg, és már addigra mindenki elfoglalta ülőhelyét - és a kifutóval szemközti állóhelyeket választottuk. :)
A felvonulás - vagy hogy is hívhatják ezt szaknyelven - el is kezdődött a számomra ismeretlen műsorvezető felvezető mondataival, majd meg is jelentek a lányok. Összefoglalva az első kört...pardon, az első tervező ruháinak bemutatását, itt kicsit megint elbizonytalanodtam, hogy azok a szegény lányok, azokban a borzasztó, ruhának nevezett holmikban, azokban a borzasztó magas sarkú cipőkben, valami borzasztóan természetellenes járással ott kódorognak a kifutón, biztos itt akarok-e lenni...


Aztán megjelent Péterffy Lili (akit biztos kellett volna ismernem, mert bemondta a kedves, naívan beszélő műsorvezető, hogy valamelyik tehetségkutató tévéműsorban szerepelt), aki énekelt valami számot...a hangja azért tetszett.
A második kör a bemutatón picit megnyugtatott. Egy nepáli tervező ruháit mutatták be a modellek, és ezek a ruhák már hordhatónak tűntek :) sőt, sok közülük kifejezetten tetszett (bár a lányok továbbra is természetellenesen jártak, mintha valami küszöböt kellene minden lépéskor átlépniük). A következő átvezető részben az énekesnő egy Zaz számot énekelt, ami nagyon jó kis zene, jól is énekelte, ez meghozta a jókedvemet nekem is :)



A divatbemutató innentől egészen élvezhető volt, az énekesnő harmadik fellépése kevésbé volt ismerős, de élvezhetőnek találtam. A lányok közben egy újabb olyan tervező ruháit mutatták be, aki nem a hétköznapi emberek számára tervezett, de ez már meg se kottyant. :) Ezt a geometriai mintákat favorizáló, rövidke, de hordható, szép ruhák jöttek.




Volt az "urban sport" jegyében készült, futurisztikus kollekció is, amely nem tudom, sportolásra mennyire lenne alkalmas, de apokaliptikus hangulatot azt hordozott.




Összességében azt mondhatom, hogy nem éreztem rosszul magam a rendezvényen, de a modellekkel, munkájukkal, annak hátterével és megjelenésükkel kapcsolatos fenntartásaim azért nem szálltak el. De talán mégis elmegyek még máskor is, mert egy nagyobb elemszámú mintán megbízhatóbb következtetéseket lehet levonni :)

Itt lehet látni (a ZsoccFotó munkájaként):
a 3. nap képeit (a poszt írásakor még nincs fent a fotós oldalán az album)